Aplikacja bdm Online NEXT

Czy po wdrożeniu nowej aplikacji mój identyfikator i hasło ulegną zmianie?

Nie. Hasło i Login (identyfikator) nie ulegają zmianie.

Nowa aplikacja webowa bdm Online NEXT wymaga ponownego zalogowania się.
Nowy adres to: next.bdm.pl - jeżeli użyjesz starego adresu e.bdm.pl to nic nie szkodzi. Zostaniesz automatycznie przekierowany.

Zalogujesz się tymi samymi danymi co obecnie. Od teraz na Identyfikator będziemy mówić Login.
Przypomnij sobie dane do logowania, jeśli na co dzień logujesz się zapamiętanymi w przeglądarce hasłami, ponieważ nowy adres next.bdm.pl nie będzie miał dostępu do zapamiętanego hasła.

Jak zmienić swoje hasło do nowej aplikacji bdm Online NEXT?

Jeśli logujesz się do aplikacji bdm Online NEXT:

  1. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Personalizacja
  2. Wpisz bieżące hasło oraz nowe składające się od 8 do 16 znaków. W haśle musi być cyfra, litera, duża litera. Nie są akceptowane polskie znaki,
  3. Zatwierdź nowe hasło.

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła to możesz odzyskać dostęp w następujący sposób:

  1. Przejdź na stronę do logowania bdm Online NEXT next.bdm.pl
  2. Nad polem Hasło >> kliknij Zapomniałeś?
  3. Wypełnij formularz.
  4. Resetuj hasło.

Link weryfikacyjny do zmiany hasła przyjdzie na zdefiniowany przez Ciebie adres email. Po zatwierdzeniu linku z wiadomości email wysłany zostanie do Ciebie SMS z kodem dostępu do bdm Online.

Jak odzyskać Login?
  1. Przejdź na stronę do logowania bdm Online NEXT next.bdm.pl
  2. Nad polem Hasło >> kliknij Zapomniałeś?
  3. Wypełnij formularz.

Login przyjdzie na definiowany przez Ciebie adres email.
Dodatkowo wysłane zostanie link weryfikacyjny do zmiany hasła. Po kliknięciu linku przyjdzie do Ciebie SMS z kodem dostępu do bdm Online.

Jak odzyskać Hasło?
  1. Przejdź na stronę do logowania bdm Online NEXT next.bdm.pl
  2. Nad polem Hasło >> kliknij Zapomniałeś?
  3. Wypełnij formularz.
  4. Resetuj hasło.

Link weryfikacyjny do zmiany hasła przyjdzie na zdefiniowany przez Ciebie adres email wraz z twoim Loginem. Po zatwierdzeniu linku z wiadomości email wysłany zostanie do Ciebie SMS z kodem dostępu do bdm Online.

Na jakich przeglądarkach działa bdm Online NEXT?

Aplikacja bdm Online NEXT jest obsługiwana przez przeglądarki internetowe:

Mozilla Firefox pobierz

Google Chrome pobierz

Microsoft Edge pobierz

Safari pobierz


Pobierz plik zapisując go swoim komputerze (zapisz najlepiej na pulpicie), a następnie zainstaluj.

Jak przejść do Portalu BDM?

Aby z aplikacji bdm Online NEXT przejść do Portalu BDM:

  1. Zaloguj się na swój rachunek inwestycyjny
  2. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Portal BDM
  3. Potwierdź wybór w oknie Przejdź do Portalu BDM >> Tak
Gdzie znajdę moją historię?

Aby z aplikacji bdm Online NEXT przejść do Historii:

  • Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Historia

W zakładce Historia dostępne są:

  • Historia transakcji
  • Historia operacji finansowych
  • Historia operacji na instrumentach
Gdzie znajdę wnioski?

ABY PRAWIDŁOWO WYSŁAĆ DO NAS WNIOSEK NALEŻY BYĆ ZALOGOWANYM NA SWÓJ RACHUNEK INWESTYCYJNY.

Aby wysłać do nas wniosek należy z aplikacji bdm Online NEXT przejść do Portalu BDM:

  • Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Portal BDM
  • Potwierdź wybór w oknie Przejdź do Portalu BDM >> Tak
  • Pierwsza zakładka Wnioski >> wybrać wniosek (kategorie dotyczące rachunku inwestycyjnego, doradztwa, zmiany danych osobowych)

  • Druga zakładka to Złożone wnioski. W tej zakładce można znaleźć wnioski, które zostały złożone przez Portal BDM i kontakt "Napisz do nas". Widoczny jest numer zgłoszenia, nazwa wniosku, data złożenia, ostatniej modyfikacji, stan (nowy, w przygotowaniu, odrzucony, zamknięty itp.) oraz akcja (anuluj lub sprawdź szczegóły - np. kolejny krok do wykonania, aby można było zweryfikować wniosek).

Gdzie znajdę moje dokumenty?

Aby znaleźć swoje dokumenty należy zalogować się do aplikacji bdm Online NEXT, a następnie przejść do Portalu BDM:

W Portalu BDM trzecia zakładka to Dokumenty. Są tam dostępne Twoje najważniejsze dokumenty do pobrania - umowy, aneksy, raporty. Mogą to być dokumenty wynikające z wcześniej złożonych wniosków, więc jeśli oczekujesz na naszą odpowiedź w formie dokumentu zajrzyj koniecznie do Portalu BDM.  

Jak w aplikacji zmienić język na angielski? / How to change the language to English in the application?

Aplikacja bdm Online NEXT posiada możliwość włączenia języka angielskiego.

Należy zalogować się do aplikacji i w prawym górnym rogu w rozwijalnym menu kliknąć >> Personalizacja >> Domyślne - Język >> Angielski >> Zapisz.

Po zapisaniu zmiana jest natychmiastowa, natomiast przy kolejnym logowaniu do aplikacji program pyta czy język ma zostać przełączony na język polski.

 

The bdm Online NEXT application has the ability to change the language to English.

Log in to the application and click the drop-down menu in the upper right corner >> Account personalization >> Default - Language >> English >> Save.

After saving, the change is immediate, but the next time you log in to the application, the program asks whether the language should be switched to Polish.

Jak przełączać się między rachunkami inwestycyjnymi?

W aplikacji bdm Online NEXT można przełączać się pomiędzy swoimi rachunkami inwestycyjnymi oraz rachunkami, do których posiadamy pełnomocnictwo, poprzez rozwijalne menu w prawym górnym rogu okna:

  1. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> po lewej stronie są widoczne rachunki do wyboru i aktualny, który jest obsługiwany.
  2. Kliknij na rachunek, który chcesz wybrać.
  3. Potwierdź przejście na inny rachunek >> Tak, przejdź.

Można również ustawić domyślny rachunek, który jako pierwszy będzie pojawiał się po zalogowaniu do aplikacji bdm Online NEXT:

  1. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Personalizacja.
  2. Okno Domyślne >> Domyślny rachunek >> Wybierz >> Zapisz.
Posiadam kilka rachunków inwestycyjnych. Czy do każdego będę mieć osobne dane do logowania?

Nie, do wszystkich posiadanych rachunków inwestycyjnych przysługuje ten sam Login i Hasło.

W przypadku zakładaniu nowego rachunku zostanie on automatycznie dopisany do istniejącego Loginu (Identyfikatora). Otrzymasz potwierdzenie SMS, że rachunek został dodany, a dane do logowania pozostają bez zmian.  

Jak włączyć 5 najlepszych ofert w notowaniach?

W naszych aplikacjach jest dostępna opcja 1 lub 5 najlepszych ofert w notowaniach.

Zgodnie z „Tabelą Opłat i Prowizji za usługi świadczone w DM BDM” obowiązującą od 01.01.2024 opłata za udostępnienie 5 najlepszych ofert wynosi 108 zł/za miesiąc. Jeżeli prowizja wygenerowana przez Klienta w poprzednim miesiącu przekroczy 499 zł, wtedy usługa jest bezpłatna. Opłata jest płatna z góry.

Aby włączyć opcję 5 najlepszych ofert należy zalogować się na swój rachunek inwestycyjny, a następnie przejść do Portalu BDM. Kolejny krok to wypełnienie i przesłanie do nas wniosku "Zmiana notowań".

Jeśli usługa zostanie włączona, należy sprawdzić czy w aplikacji jest włączona opcja 5 wierszy widocznych w tabeli notowań.

  • Przejdź do aplikacji, zaloguj się na swój rachunek inwestycyjny
  • Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Personalizacja
  • W Personalizacji w opcji Domyślna liczba wierszy widocznych w tabeli notowań >> wybrać 5
  • Kliknij Zapisz
  • Rekomendujemy wylogowanie się i ponowne zalogowanie się do aplikacji

5 najlepszych ofert

5 najlepszych ofert jest dostępne

  • lewe boczne menu Notowania
  • Koszyki systemowe>> koszyk Moje notowane instrumenty
  • w koszyku po prawej stronie dostępna ilość wierszy>> kliknij 1, 3, 5 (do wyboru)

Moje notowane instrumenty

W którym miejscu znajdę „POMOC” do aplikacji bdm Online NEXT?

Pomoc, czyli dodatkowe instrukcje objaśniające funkcje w aplikacji, można włączyć naciskając ikonę koła ratunkowego, znajdującą się po lewej stronie na samym dole okna aplikacji bdm Online NEXT.

Ikona POMOC BDM

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy możesz skontaktować się z naszymi Pracownikami:

  1. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie kliknij Skontaktuj się z nami.
  2. Napisz do nas >> funkcja przekieruje Cię do systemowej aplikacji pocztowej.

Możesz również napisać do nas bezpośrednio na adres: kontakt@bdm.pl

Czy mogę zmieniać wygląd Pulpitu Głównego?

Tak, można zmienić pierwsze wyświetlane okno na Pulpicie Głównym. Ta opcja jest dostępna pod ikoną dwóch strzałek, która wywołuje listę rozwijaną. Wybierz opcję, która najbardziej Cię interesuje.

Pulpit_glowny_ulubione

Dodatkowo na dole okna po lewej stronie znajduje się przycisk Moje Pulpity, który wywołuje pulpity zdefiniowane przez użytkownika. Można je dowolnie modyfikować, dodawać i usuwać.

Aplikacja bdm Mobile NEXT

Czy do aplikacji bdm Mobile NEXT loguję się tymi samymi danymi co do aplikacji bdm Online NEXT?

Tak, dane do logowania do są takie same.

Aplikacja będzie potrzebować Twojego Loginu (identyfikatora), Hasła oraz hasła SMS z twojego numeru telefonu komórkowego.

 

Czy aplikacja ma funkcje autoryzacji logowania przy użyciu odcisku palca?

Tak, aplikacja mobilna bdm Mobile NEXT ma dostępną funkcję autoryzacji logowania przy użyciu odcisku palca (dostępne dla systemów Android).

Należy ją aktywować w aplikacji mobilnej bdm Mobile NEXT po pierwszym zalogowaniu się.

Jeżeli w poprzedniej aplikacji logowałeś się odciskiem palca, przypomnij sobie dane do logowania. Przy pierwszym logowaniu się nowa aplikacja będzie potrzebować Twojego loginu (identyfikatora), hasła oraz hasła SMS z twojego numeru telefonu komórkowego. Po pierwszym zalogowaniu możesz aktywować autoryzację przy użyciu odcisku palca.

Czym różni się aplikacja mobilna bdm Mobile NEXT od aplikacji bdm Online NEXT?

Aplikacja bdm Online NEXT to aplikacja webowa, przeglądarkowa. Aplikacja bdm Mobile NEXT jest przeznaczona na urządzenia z mniejszym ekranem, mobilnych. Większość kluczowych do inwestowania funkcjonalności jest dostępna na obu platformach.

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi materiałami pomocniczymi, pokazującymi najważniejsze funkcjonalności aplikacji bdm Online NEXT i bdm Mobile NEXT.

Filmiki instruktażowe znajdują się również na naszym kanale na Youtube.com.

Gdzie znajdę historię?

Aplikacja bdm Mobile NEXT posiada historię zleceń, transakcji oraz wypłat i wpłat. Na aplikacji mobilnej bdm Mobile zakres historii jest mniejszy niż na aplikacji bdm Online, dlatego w przypadku chęci sprawdzenia odległych danych historycznych zalecamy użycie aplikacji przeglądarkowej.

  • Historia zleceń jest dostępna po przejściu z menu dolnego Trzy kropki>>Zlecenia. W tej zakładce widoczne są zlecenia bieżące (1 karta) i historyczne (2 karta).

Historia zleceń bdm Mobile

  • Historia transakcji jest dostępna po przejściu z menu dolnego Trzy kropki>>Transakcje. W tej zakładce widoczne są transakcje bieżące (1 karta) i historyczne (2 karta).

Historia transakcji bdm Mobile

  • Historia wypłat i wpłat dostępna jest z menu dolnego, ikona Portfel.

Historia wpłat i wypłat bdm Mobile

Czy aplikacja działa na systemach operacyjnych Android/iOS?

Tak, aplikacja bdm Mobile NEXT jest obsługiwana przez urządzenia z systemami operacyjnymi Android lub iOS.

Kliknij i pobierz odpowiednią wersję:

  • iOS
  • Android
Zasady bezpieczeństwa przy stosowaniu odcisku palca

Odcisk palca jest wygodną metodą potwierdzania tożsamości. Zwiększenie wygody w autoryzacji może wiązać się jednak ze zmniejszeniem poziomu bezpieczeństwa. Zdecyduj czy ta metoda logowania jest dla Ciebie.

Zalety

  • Twoje hasło jest bardziej bezpieczniejsze. Podczas wpisywania hasła do aplikacji w miejscu publicznym narażasz się na utratę jego poufności. Uwierzytelnienie za pomocą odcisku zmniejsza ryzyko podglądnięcia hasła przez osoby trzecie.
  • Szybki dostęp do aplikacji. Autoryzacja przez odcisk palca wykonywana jest dużo szybciej niż wpisywanie hasła na klawiaturze. Odcisku palca nie da się też zapomnieć dlatego znikają problemy z blokowaniem dostępu do aplikacji przy wielokrotnym wpisaniu błędnego hasła.

Wady

  • Zbieranie odcisków z urządzenia. Gładkie powierzchnie urządzeń przechowują nasze odciski palców, istnieje więc realna szansa odzyskania ich z obudowy do wykorzystania w celu autoryzacji.
  • Obraz ręki. Dobrej jakości zdjęcie ręki z kilku różnych pozycji pozwala na stworzenie modelu odcisku za pomocą programów komputerowych. Takie dane w połączeniu z drukarką 3D pozwalają na stworzenie sztucznego odcisku palca.
  • Nieczytelny odcisk. Mokry, zabrudzony lub zniszczony opuszek palca może uniemożliwić poprawną autoryzację.
  • Brak hasła BDM na iOS. W aplikacji z systemem iOS, po anulowaniu operacji potwierdzenia logowania odciskiem palca, aplikacja wymaga kodu PIN urządzenia a nie hasła do aplikacji BDM. W przypadku podglądnięcia takiego kodu osoba nieupoważniona uzyska również dostęp do rachunku inwestycyjnego.

Jak zadbać o bezpieczeństwo?

  • Nie korzystaj ze sztucznego odcisku. Do niektórych rękawiczek dołączony jest sztuczny odcisk palca, który po wprowadzeniu do urządzenia umożliwia autoryzację bez ściągania rękawiczki. Utrata rękawiczki lub identyczny wzór na innej rękawiczce tego typu pozwoli na autoryzację osobie niepowołanej.
  • Mniej używany palec powinien służyć do autoryzacji. Najczęściej do autoryzacji używany jest kciuk lub palec wskazujący ręki, którą najczęściej obsługujemy urządzenie. Zadbaj aby do autoryzacji wykorzystać najmniejszy lub serdeczny palec ręki, która jest mniej używana. Stosunkowo mniej takich odcisków znajduje się na urządzeniu.
  • Nie każdy skaner jest taki sam. Dowiedz się czy w twoim urządzeniu skaner linii papilarnych nie jest przestarzałe. Tylko nowoczesne rozwiązania zabezpieczą cię przed wykradnięciem obrazu odcisku palca. Zdalne wymazywanie danych Na rynku istnieje wiele aplikacji, które poprawiają bezpieczeństwo urządzeń. Przykładem może być funkcja android.com/find przeznaczona dla systemów z Androidem, która pozwala na wymazanie wszystkich danych z utraconego urządzenia.

Pozostałe informacje

Gdzie mogę zaktualizować moje dane osobowe?
  1. Zaloguj się do aplikacji bdm Online NEXT
  2. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Portal BDM
  3. Potwierdź wybór w oknie Przejdź do Portalu BDM >> Tak
  4. Kliknij Aktualizacja danych osobowych
  5. Wypełnij wniosek.

Nie masz dostępu do aplikacji i aktualnych danych? Zaktualizować dane można również:

  • Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta,
  • Telefonicznie w Punkcie Obsługi Klienta.
Gdzie znajdę wnioski?

ABY PRAWIDŁOWO WYSŁAĆ DO NAS WNIOSEK NALEŻY BYĆ ZALOGOWANYM NA SWÓJ RACHUNEK INWESTYCYJNY.

Aby wysłać wniosek należy z aplikacji bdm Online NEXT przejść do Portalu BDM:

  • Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Portal BDM
  • Potwierdź wybór w oknie Przejdź do Portalu BDM >> Tak
  • Pierwsza zakładka Wnioski >> wybrać wniosek (kategorie dotyczące rachunku inwestycyjnego, doradztwa, zmiany danych osobowych)

  • Druga zakładka to Złożone wnioski. W tej zakładce można znaleźć wnioski, które zostały złożone przez Portal BDM i kontakt "Napisz do nas". Widoczny jest numer zgłoszenia, nazwa wniosku, data złożenia, ostatniej modyfikacji, stan (nowy, w przygotowaniu, odrzucony, zamknięty itp.) oraz akcja (anuluj lub sprawdź szczegóły - np. kolejny krok do wykonania, aby można było zweryfikować wniosek).

Gdzie są dostępne moje dokumenty?

Twoje dokumenty są dostępne tak jak dotychczas na Portalu BDM.

Aby z aplikacji bdm Online NEXT przejść do Portalu BDM:

  1. Kliknij numer rachunku/czas sesji >> następnie Portal BDM
  2. Potwierdź wybór w oknie Przejdź do Portalu BDM >> Tak
W jaki sposób mogę dokonać wypłaty środków zgromadzonych na rachunku inwestycyjnym?

Dyspozycję wypłaty środków finansowych można złożyć:

przez aplikację bdm Online NEXT

  • jeśli rachunek bankowy nie jest jeszcze zdefiniowany, to możesz go zdefiniować poprzez podpisanie Aneksu Przelewy. Aneks można podpisać poprzez złożenie wniosku w aplikacji wybierając kolejno: Portal BDM>> Rachunek bankowy>> Dodaj.

Uwaga: W ciągu 7 dni należy wysłać z nowego konta przelew zwykły (bez pośredników) z tytułem: Imię, Nazwisko, 8-cyfrowy numer rachunku inwestycyjnego z dopiskiem WERYFIKACJA

  • jeśli rachunek bankowy jest już zdefiniowany, kliknij na Mój Portfel >> Przelew >> wybierz Na rachunek bankowy lub Na rachunek brokerski >> Wyślij.

Filmik instruujący wykonanie przelewu przez aplikacje bdm Online NEXT znajduje się pod tym linkiem.

lub

osobiście w Punkcie Obsługi Klienta.

  • jeśli rachunek bankowy nie jest jeszcze zdefiniowany, to możesz go zdefiniować poprzez podpisanie Aneksu Przelewy bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta
  • wypłaty gotówkowe do 2.000 zł dziennie.
W jaki sposób mogę dokonać wypłaty środków z rachunku inwestycyjnego w EUR?

Dyspozycję wypłaty środków finansowych w EUR można złożyć przez aplikację bdm Online NEXT po zdefiniowaniu rachunku bankowego.

  • jeśli rachunek bankowy nie jest jeszcze zdefiniowany, to możesz go zdefiniować poprzez podpisanie Aneksu Przelewy. Aneks można podpisać poprzez złożenie wniosku w aplikacji wybierając kolejno: Portal BDM>> Rachunek bankowy>> Dodaj >> zmień Rodzaj waluty>> EUR

Uwaga: W ciągu 7 dni należy wysłać z nowego konta przelew zwykły (bez pośredników) z tytułem: Imię, Nazwisko, 8-cyfrowy numer rachunku inwestycyjnego z dopiskiem WERYFIKACJA

  • jeśli rachunek bankowy jest już zdefiniowany, kliknij na Mój Portfel >> Przelew >> wybierz Na rachunek bankowy >> Wyślij.

Filmik instruujący wykonanie przelewu przez aplikacje bdm Online NEXT znajduje się pod tym linkiem.

Czy w nowych aplikacjach mam dostęp do serwisu informacyjnego?

Serwis informacyjny jest dostępny w nowych aplikacjach bdm Online i bdm Mobile. W ramach podstawowej usługi BDM News nie są pobierane opłaty. Dostęp do usługi BDM News mają klienci, którzy posiadają Aneks BDM Online.

Serwis informacyjny BDM News zapewnia dostęp do bieżących komunikatów z rynku kapitałowego oraz informacji gospodarczych z kraju i z zagranicy dostarczanych przez Polską Agencję Prasową. Wszystkie komunikaty publikowane są w czasie rzeczywistym. Ponadto usługa BDM News zawiera analizy, rekomendacje oraz raporty miesięczne przygotowywane przez Dział Analiz Domu Maklerskiego BDM S.A., które mogą okazać się pomocne w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.